Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę korytarzy transportowych dojazdowych przy budowy CPK w etapie 3. W postępowaniu przetargowym udział wzięło sześciu wykonawców.
Chodzi o zaprojektowanie i przebudowę 14 km dróg gminnych i powiatowych na terenie gminy Teresin, powiatu sochaczewskiego i grodziskiego.
3. etap przebudowy dróg
Przetarg to część większego projektu, który obejmuje modernizację istotnych dla logistyki budowy dróg dojazdowych do terenu lotniska CPK.
Po poszerzeniu i wzmocnieniu nawierzchni zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu drogowym mieszkańców gminy Teresin, powiatu sochaczewskiego i grodziskiego. Modernizacja zniweluje również ewentualne skutki związane ze wzmożeniem ruchu, gdy korytarze transportowe wokół lotniska zaczną być wykorzystywane przez transport kołowy do dostarczania materiałów budowlanych.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem projektowanie zakresu modernizacji dróg planowane jest między III kwartałem 2025 i II kwartałem 2026 roku, zaś realizacja robót powinna zakończyć się na koniec 2026 roku, jednakże można spodziewać się opóźnień, ponieważ oferty zostały otwarte pięć miesięcy później niż pierwotnie zakładała spółka.
W ramach realizacji programu CPK powstanie ok. 90 km dróg wokół lotniska, na których budowę i modernizację w Programie Wieloletnim CPK w latach 2024-32 przewidziano 2,6 mld złotych. Połączą one lotnisko z siecią istniejących dróg publicznych, zakres inwestycji obejmie m.in. budowę węzła na autostradzie A2.
Przedmiotem zamówienia jest natomiast opracowanie dokumentacji projektowej budowlanej, wykonawczej oraz budowa układu korytarzy drogowych: nr 1, 6 i 8 wchodzących w zakres zadań podstawowych oraz korytarza drogowego rr 9 wchodzącego w zakres zamówienia opcjonalnego.
Sześciu chętnych w przetargu
Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty. Do zamawiającego zgłosiło się sześciu zainteresowanych wykonawców.
Najniższą ofertę łączną na zamówienie podstawowe i opcjonalne przedstawiła firma Trakcja na 135 855 452,67 zł, a najwyższą P.H.U.B. Piotr Pawlica na 218 954 472,48 zł.
Pozostałe oferty złożyli: Mirbud – 137 969 100 zł, Strabag – 166 748 725,69 zł, Duna Polska – 169 511 753 zł oraz Budimex – 198 809 784,76 zł.
Teraz CPK przeanalizuje oferty i wybierze najkorzystniejszą, kierując się jedynie ceną.
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie: 573 dni dla korytarza nr 1, 503 dni dla korytarza nr 6, 498 dni dla korytarza nr 8 oraz 433 dla opcjonalnego korytarza nr 9.